אז כן אביו של הקטין או לא אביו של הקטין ???? מדובר באב שתבע משמורת על בנו הקטין אולם בתגובה לתביעת מזונות שהגישה האם הכחיש את אבהותו על אותו הקטין ממש

דף הבית » המותר והאסור בהליך גירושין » אז כן אביו של הקטין או לא אביו של הקטין ???? מדובר באב שתבע משמורת על בנו הקטין אולם בתגובה לתביעת מזונות שהגישה האם הכחיש את אבהותו על אותו הקטין ממש

 

האם בבקשתה למתן פסק דין צרפה תצהיר של מי שנשלח למסור לאב את התביעה לפיו האב קיבל את התביעה לידיו אך סרב לחתום על אישור המסירה. האב, באמצעות עורך דינו, הגיש בקשה לביטול פסק הדין שניתן בהעדר הגנה וטען בין היתר כי:

• פסק הדין שניתן, ניתן שלא כדין מאחר שכתבי הטענות כלל לא נמסר לידי המבקש;

• המבקש מכחיש את אבהותו על הקטין ומבקש כי תינתן לו ההזדמנות להוכיח את טענתו.

ביהמ"ש בחן את הטענות, דחה את בקשת האב תוך חיובו בהוצאות לטובת אוצר המדינה וקבע:

• מאחר שהאב, באותה עת, היה במעצר בית בבית הוריו, הרי שהמסירה שבוצעה ע"י האישה בבית הוריו של האב, בוצעה כדין.

• אשר להכחשתו של האב את אבהותו על הקטין אמר כב' השופט:

" אודה ולא אבוש, קראתי שוב ושוב את הטענה הנ"ל . . . אף הרכבתי את משקפי הקריאה שלי למען לא אטעה, ולא, לא טעיתי: המבקש אכן טוען שהוא איננו אביו ש הקטין! אלא שכנראה נשמט מזיכרונם של המבקש ובא-כוחו שאך חודש טרם הגשת התובענה דנן, הגיש המבקש באמצעות אותו משרד בא-כוח שהגיש את הבקשה דנן, כתב תביעה למשמורת על הקטין וראה זה פלא:

בסעיף 2 שם מצהיר המבקש: "התובע הינו אביו של הקטין". אז כן "אביו" או לא "אביו" ????????? "

• "האב משקר במצח נחושה! מצד אחד כשנוח לו הינו מצהיר על אבהותו ומכוחה תובע משמורת ומאידך כשנוח לו מכחיש את אבהותו על מנת להיפטר מחיוב המזונות".